تحصیل دندانپزشکی در سوئد

کشور پادشاهی سوئد از کشورهای منطقه اسکاندیناوی است، این کشور یکی از کشورهای منطقه اسکاندیناوی است که از غرب با نروژ، از شمال شرق با فنلاند و از جنوب غربی با دانمارک همسایه است. در شمال این کشور همانند مناطق قطبی ۶ ماه از سال روز است و ۶ ماه شب. در مناطق جنوبی‌تر چهار فصل سال را می‌توان دید اما تابستان‌های آن به گرمی تابستان‌های ایران نیست و دمای هوا بین ۱۸ تا ۲۵ درجه سانتیگراد در نوسان است.

شهروندان سوئدی جزو شهروندانی در جهان هستند که از کیفیت بالای زندگی برخوردارند. نرخ بیکاری آن پایین است و اقتصاد آن بر پایه مشارکت مردم در سرمایه‌گذاری‌ها استوار است. سوئد کشوری است که دارای هوای سرد بوده و داراری سطحی صاف میباشد و جمعیت کل آن نه میلیون نفر می باشد که یک دهم این جمعیت را افراد خارجی شامل می شوند. سوئد به عنوان یکی از کشورهای مرفه دنیا شناخته می شود و همواره به دنبال صلح می باشد و به طور کلی یک کشور صلح طلب به شمار می رود. سوئد به خاطر داشتن هوای بیش از حد سردش و جایزه نوبلی که به بهترین دانشمندان و محققان در زمینه علم و فناوری اهدا میکند دارای شهرت جهانی می باشد.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در سوئد

کشور سوئد با بهره گیری از پیشرفته ترین سیستم اموزشی و امکانات تحصیل، هر ساله مقصد مناسب و پرطرفداری برای بسیاری از دانشجویان از سراسر دنیا بوده که متقاضی تحصیل دندانپزشکی میباشند. تحصیل دندانپزشکی در سوئد طی یک برنامه آموزشی در زمینه های ارتودنسی، پریودنتولوژی و بیماری های دندان و دهان ارائه می شود. برای اخذ پذیرش دانشگاه های این کشور نیاز است که تحصیلات خود در دوره متوسط یا معادل آن را تکمیل کنید و آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات، کپی و اصل شناسنامه و کارت ملی، ارائه انگیزه نامه تحصیلی در سوئد، مدرک زبان و… را با خود به همراه داشته باشید.تحصیل دندانپزشکی در سوئد

تحصیل دندانپزشکی در سوئد به زبان انگلیسی خواهد بود که مستلزم ارائه مدرک زبان آیتلس می باشد که نمره آزمون با توجه به دانشگاهی که انتخاب می کنید متفاوت است. تحصیل دندانپزشکی در سوئد شامل یک دوره ۵ ساله به صورت تحصیل تمام وقت می باشد که شامل دوره های جراحی دندان، دوره های بالینی دندان و علوم پزشکی عمومی می باشد. دوره های بهداشت دهان و دندان شامل ۳ سال تحصیل تمام وقت می باشد که پس از پایان دوره به دانشجویان مدرکی تحت عنوان متخصص بهداشت دندان اعطا می شود. برنامه آموزش تکنسین دندانپزشکی سوئد ۳ سال به صورت تحصیل تمام وقت می باشد که دانشجویان در آزمایشگاه های مجهز دندانپزشکی در سوئد این دوره را به پایان می رسانند. در رشته دندانپزشکی در سوئد حداقل ۲ سال آموزش تحت عنوان دندانپزشکی عمومی برگذار می شود و دانشجویان پس از پایان این دوره می بایست مراحل ثبت نام دندانپزشکی تخصصی را سپری نمایند.

دانشگاه های دندانپزشکی در سوئد

تحصیل در دانشگاه های سوئد میتواند یکی از بهترین اتفاق های زندگی یک دانشجو باشد، کیفیت بالای تحصیل و زندگی و سطح بالای دانشگاه های این کشور میتواند فرصت های شغلی بسیار خوبی را برای افراد رقم بزند از همین هر ساله متقاضیان زیادی برای تحصیل دندانپزشکی در سوئد اقدام کرده و به این کشور مهاجرت میکنند.

اگر بخواهیم از دانشگاه های این کشور برای شما بگویم باید بدانید که در بین همه ی دانشگاه های این کشور ۴ دانشگاه به نام های دانشگاه گوتینبرگ، دانشگاه لوند، دانشگاه اوپسالا و دانشگاه اومئو جزء دانشگاه های برتر سوئد می باشند که که از سال ۲۰۰۴ نام آن به دانشکده پزشکی و دندان تغییر کرده است.

همچنین میتوان از معتبر ترین مراکز علمی می توان به انستیتون کارولینسکا اشاره نمود که بیش از ۲۲ دپارتمان داشته که شامل تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد میباشد. کتابخانه این انستیتو بزرگ ترین کتابخانه در محدوده اسکاندیناوی میباشد.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در سوئد

کشور سوئد یکی از کشورهای اتحادیه اروپا می باشد که هزینه های زندگی خود نسبت به سایر کشورهای دیگر بالاتر می باشد. هزینه های زندگی در کشور سوئد برای دانشجویان بصورت معمول بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ یورو در ماه خواهد بود که شامل هزینه های مسکن، غذا، رفت و آمد، بیمه و سایر هزینه هایی است که دانشجوی بین المللی مستلزم به پرداخت آن ها در زمان تحصیل خود در کشور سوئد می باشد.

علاوه بر این هزینه تحصیل نیز به این هزینه ها اضافه خواهد شد. به طول کلی هزینه تحصیل دندانپزشکی در سوئد چیزی در حدود ۱۸۰۰۰۰ کرون سوئدی در سال می باشد که هر دانشجو ملزم به پرداخت آن است. از همین رو دولت این کشور برای کمک به دانشجویان اجازه کار در حدود ۱۰ الی ۲۰ ساعت در هفته را به آنها داده تا بتوانند از پس هزینه های خود برآیند. پیدا کردن کار دانشجویی در کشور سوئد به فاکتور های متفاوتی نظیر سطح آگاهی فرد اززبان کشورها، تجربه کاری، ویژگی های شخصی فرد، زمان ورود شخص به کشور و عوامل دیگری بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *